top of page

Privacybeleid

Bij Sentient nemen we de privacy van gegevens serieus. Dit privacybeleid beschrijft de aard van de gegevens die Sentient verzamelt en wat we doen om de EU-wetgeving na te leven.

​

Ervaring met vertrouwelijk databeheer

Sentient is een toegewijd team van hoogopgeleide data-specialisten. Sentient heeft meer dan 25 jaar geavanceerde datamining-producten en -oplossingen ontwikkeld voor klanten en partners in het bedrijfsleven, de overheid en de academische wereld, die zich altijd houden aan strikte gegevens privacy en standaarden voor het delen van gegevens.

​

Sentient heeft ervaring met het opslaan en verwerken van niet-identificeerbare persoonlijke gegevens die door derden zijn verzameld, zowel op Sentient’s eigen faciliteiten, als op klantlocaties.

​

Sentient gelooft in het ontwikkelen en onderhouden van langdurige relaties met haar klanten, waarbij de meest opmerkelijke klant de Nederlandse politie is.

​

Sentient heeft geval per geval protocollen voor gegevensuitwisseling met elke klant en opdracht waarmee ze geconfronteerd wordt. Sentient is trots om te zeggen dat ze de toestemmings-overeenkomsten met derden en onze eigen protocollen strikt naleeft. Bovendien heeft Sentient, ondanks het feit dat het een organisatie met minder dan 250 mensen is, een functionaris voor privacy in dienst, die toeziet op het naleven van de GDPR-naleving.

​

Deelt Sentient de gegevens die het ontvangt?

Sentient volgt een klantspecifiek klant/partnerbeleid met betrekking tot welke partijen de gegevens kan bekijken, openen en analyseren. In veel gevallen analyseert Sentient gevoelige gegevens op de locatie van de eigenaar van de gegevens om inbreuken op gevoelige gegevens te voorkomen.

​

Wanneer Sentient binnen het eigen kantoor gegevens gebruikt om analyses uit te voeren, slaat het alleen geanonimiseerde gegevens op.

​

Als het onduidelijk is welke gegevens met derden of met het publiek gedeeld mogen worden, zorgt Sentient ervoor dat er contact opgenomen wordt met eigenaars van gegevens om duidelijk te maken wat de rechten van Sentient zijn bij het delen van de gegevens.

​

Privacy by design

In Sentient’s oplossingen worden alleen gegevens opgeslagen die absoluut nodig zijn en zorgt ervoor dat alleen de partijen met rechten op de gegevens kunnen bekijken en bewerken. De oplossingen worden vaak ter plaatse geïnstalleerd en houden zich aan de strikte privacy-by-designprotocollen.

​

DataDetective, de oplossing van Sentient voor datamining, wordt bijvoorbeeld gebruikt door de Nederlandse politie. Gezien de gevoelige aard van de gegevens, heeft Sentient deze gegevens niet op het kantoor van Sentient; DataDetective voor de politie wordt strikt op de politie-servers uitgevoerd en alle gegevensverwerking gebeurt op de infrastructuur van de politie.

​

Heeft u vragen?

Aarzel niet om contact op te nemen met onze functionaris voor gegevensbescherming.

​

Informatieplicht - Direct Marketing:

 

De ontvanger geïnformeerd over de grondslag voor de gegevensverwerking voor direct marketing:

 

  • De grondslag voor de gegevensverwerking van de ontvanger voor direct marketing is  gerechtvaardigd belang (overweging 47 van de Algemene verordening gegevensbescherming van de AVG)

 

De ontvanger geïnformeerd over welke persoonsgegevens gebruiken zijn voor direct marketing:

  • Volgende persoonsgegevens gebruiken zijn voor direct marketing: naam van de bedrijf, webpagina van de bedrijf, locatie van de bedrijf (meestal alleen stad en land), industrie van de bedrijf, zakelijke titel van de leidinggevende, eerste en laatste naam van de leidinggevende, zakelijke e-mail van de leidinggevende, andere gerelateerde pagina’s

 

De ontvanger geïnformeerd over de aard en frequentie van de direct marketing:

  • Aard: marketingonderzoek te uitvoeren en om nieuwe (soorten) van klanten te ontdekken

  • Frequentie: gemiddeld - vier keer over een maand in periode van de 12 maanden (dus gemiddeld vier keer in 12 maanden); maximum: vier keer over een maand in periode van de 3 maanden (dus maximum vier keer in 3 maanden)

 

De ontvanger geïnformeerd over hoe lang u zijn gegevens gebruikt voor direct marketing:

  • De gegevens zijn gebruikt voor direct marketing maximum drie jaren

 

Is de informatie duidelijk en gescheiden van overige informatie? En niet verstopt in de kleine lettertjes:

  • Deze informatie is duidelijk en gescheiden van overige informatie en niet verstopt in de kleine lettertjes

 

Bezwaar maken

De ontvangers kunnen gemakkelijk van de direct marketing bezwaar maken tegen verwerking van hun persoonsgegevens. Dat meteen kan bij het eerste contact met:

  • De ontvangers kunnen gemakkelijk van de direct marketing bezwaar maken tegen verwerking van hun persoonsgegevens door emailen privacy.officer@smr.nl of beantwoorden de eerste (of volgende direct marketing berichten). 

  • Bij het eerste contact (of volgende direct marketing berichten) de ontvangers meteen kan bezwaar maken tegen verwerking van hun persoonsgegevens door makkelijk beantwoorden de mail als elke e-mail zegt “Please reply “no thanks” if you would no longer like to receive any communications from me or visit quickscan.ai”
     

Privacy Officer

w. Sentient.nl quickscan.ai www.sentient-tech.ai e. privacy.officer@smr.nl 

t. ++31 (0)20 530 0330

a. Singel 160, 1015 AH Amsterdam, The Netherlands

 

Following the GDPR, you are hereby informed that your personal data was found through Google Search or through tools such as LinkedIn, ZoomInfo, Seamless AI, Anyleads, etc. Your personal data was manually processed in our CRM for direct marketing purpose. According to the GDPR, you have the right to lodge a complaint to a supervisory authority, however, direct marketing purpose may be regarded as a legitimate interest which doesn't require the consent of the data subject. Your personal data is stored in our CRM and will not be processed for any other purpose than direct marketing. According to the GDPR, you have the following rights in regards to your personal data: 1. To object to any further processing of your personal data for direct marketing purpose. We will update our CRM immediately after your objection to guarantee that we do not contact you again. 2. Request a copy of your personal data. 3. Request a full erasure of your personal data from our CRM. To object or express a request, you can simply reply to the first (or any other email sent to you) with the number(s) of the point(s) related to the right(s) you would like to exercise. For example, if you do not want to receive any direct marketing email from us, simply reply "1" to the first email or inform us at privacy.officer@smr.nl

bottom of page